\
вчитель початкових класів
Суліма Віта Миколаївна
Тема : Україна – єдина країна!
Мета. Формувати поняття учнів про Україну як єдину країну українського народу, розширювати знання про рідний край, його звичаї і традиції. Розвивати почуття людяності, доброти. Виховувати любов до людей, до рідної країни.
Матеріал до уроку. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України. Картини з краєвидами рідного краю.
Хід уроку
Вчитель:
Дорогі діти, ви стали на цілий рік старші і сьогодні знову прийшли у свій клас, зустрілися з друзями, то ж помандруємо у світлу і чарівну країну, де здобувають нові знання, вчаться вчитися, жити і дружити. Давайте привітаємо один одного в рідній школі з днем Знань веселою піснею. ( «Україно моя»)
Вчитель. Ви прослухали пісню. Про що говориться в ній?
Учень 1 ( слайд 1)
Моя найкраща в світі сторона!
Чарівна, неповторна Україна!
Для мене в цілім світі ти одна,
І рідна, й мила, дорога, єдина.
( слайд 2)
Вчитель:
Починаємо наш перший урок, тема якого звучить так: «Україна — єдина країна».
Погляньте на карту України — це карта нашої Батьківщини. В кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, в селі чи в місті, але всі ми живемо в одній державі — в Україні, яка і є для всіх нас спільним домом, єдиною країною. Україна — це єдина країна для народу України.
(слайд 3)
Яка Україна? Про це ми дізнаємося, йдучи стежинами вірша.
(на дошці – слова: світі, джерельця, глибокі, сучасні, весела, чудова, Україна, любити, держава, відкрила, єдина.)
( Діти підбирають слова до вірша.)
Знайдіть вірне слово, щоб продовжити вірш.
(слайд 4)
Ось небо блакитне i сонце в зенiтi!
Моя Україна - найкраща у ... ! ( світі).
(слайд 5)
Моя Україна - це ліс і озерця.
Безмежні степи i чарiвнi ... . ( джерельця)
(слайд 6)
Красиві пейзажі i гори високі,
маленькі струмочки i ріки ... . ( глибокі)
(слайд 7)
Гра “Відгадай”
Найбільші ріки та озера України. ( таблиці)
(слайд 8)
Міста старовинні i замки прекрасні.
Великі будови і наші, … . ( сучасні).
(слайд 9)
Гра “Відгай назву міста” (таблиці)
ЇИКВ КИЇВ
ВЬЛВІ ЛЬВІВ
ВАРХІК ХАРКІВ
(слайд 10)
- Які ще міста України ви знаєте?
(слайд 11)
Сади чарiвнi, мальовничиї села.
Моя Україна - це пісня ... . (весела)
(слайд 12)
Це щира, багата, як світ, її мова,
крилата, така мелодійна, ... . (чудова)
Вчитель. Так, ми живемо з цілим світом у дружбі та мирі. І в нас, в Україні, живуть не лише самі українці, хоч їх переважна більшість. Поруч з нами вільно і щасливо проживають представники інших національностей: росіяни, білоруси, татари, узбеки, поляки, чехи та багато інших. Та всі вони є народом України, ми живемо у спільному домі. Нам усім вистачає місця і ніхто не робить різниці між людьми за національними ознаками, тут всі рівні в своїх правах. Кожній людині відкритий простір для праці, навчання, творчості, відпочинку. Живи, трудись, навчайся, займайся улюбленою справою — ти живеш у вільній і незалежній державі, в чарівному куточку планети — в Україні. Люди різних національностей мають право знати свою рідну мову, між собою нею розмовляти, читати книжки, вивчати її в своїх школах, але для всіх людей в Україні є обов’язковою державна українська мова. Так у всьому світі заведено: людина, живучи в певній країні, повинна обов’язково знати мову цієї держави, щоб розуміти, що діється навколо, про що говорять і пишуть. Ось і ми з вами повинні дуже добре знати свою державну мову, бо для українців ця мова рідна, близька і дорога серцю, тому треба підносити її до вершин, гордитися нею, бо вона не тільки державна, а ще й дуже красива, багата, мелодійна, чарівна, як і душа українського народу.
(слайд 13)
Її обереги - верба i калина.
Найкраща у свiтi - моя … . (Україна)
(слайд 14)
Бо нам найрiднiша Вітчизна i мати.
То як же нам, дітям, її не … ! (любити)
(слайд 15)
Моя Україна - козацькая слава!
Така волелюбна i мирна … . ( держава)
Людина щаслива і радісна тоді, коли все добре, коли є мир. Діти, а який птах символізує мир на Землі? Всі ми бажаємо миру. Миру на Землі, в Україні, миру в родинах , миру в душах і серцях кожного з нас.
(слайд 16)
Вона дорога нам, i рідна, i мила.
Бо світ перед нами великий ... . ( відкрила)
(слайд 17)
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у свiтi ... . ( єдина)
(слайд 18)
( Серед букв знайти слова.)
В
|
У
|
Л
|
Г
|
І
|
М
|
Н
|
С
|
А
|
Ч
|
П
|
Е
|
К
|
О
|
П
|
Р
|
А
|
П
|
О
|
Р
|
А
|
Г
|
Е
|
Р
|
Б
|
Р
|
О
|
С
|
У
|
М
|
Ж
|
У
|
К
|
Р
|
А
|
Ї
|
Н
|
А
|
З
|
И
|
Я
|
Н
|
Т
|
Є
|
Д
|
И
|
Н
|
А
|
И
|
Т
|
Вчитель:
Гімн – це урочиста пісня, яка є символом державності, а державним гімном є пісня « Ще не вмерла України»… Понад сто років тому її написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.
Учень 2
Слова палкі,
Мелодія врочиста …
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка,міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Учень 3
Це наша клятва, заповідь священна.
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясно й світло навкруги.
Учень 4
Синьо - жовтий прапор маємо
Синє небо, жовте – жито;
Прапор свій оберігаємо,
Він святиня, знають діти.
Учень 5
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині,
Ми навіки є– народом,
Українським в Україні.
Учень 6
Наш Герб – Тризуб,
Це воля, слава, й сила.
Наш Герб – Тризуб.
Недоля нас косила.
Учень 7
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
Вчитель:
Наші далекі предки були переконані, що Тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому:
Батько – мати – дитя
Вогонь – вода – життя
Світло – слово – любов
Мудрість – краса – розум
У християнській релігії пояснюють ще й так: Бог Отець – Бог Дух Святий – Бог Син.
Учень 8
У всьому світі кожен знає –
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна – єдина –
Це наша славна Україна.
Учень 9
Не забувай Шевченка спів
Про горду славу вояків.
Не забувай, що ти дитина
Землі, що зветься Україна.
Учень 10
У карпатському краї,
чи в луганських степах,
де б ти не жив – ми родина!
Горда, незламна
і нездоланна –
єдина для всіх Україна!
Всі учні класу виходять до дошки, піднімають вгору руки з аркушами паперу: верхній ряд-сині, нижній ряд-жовті з написом «Україна єдина»
Підсумок уроку.
Лунає пісня-кліп про єдину Україну.
Урок
математики 2 клас
Тема: Закріплення віднімання двоцифрових чисел.
Мета: закріпити навички віднімання одноцифрового числа від
двоцифрового зручним способом;
вчити розв’язувати задачі складанням виразу; відпрацьовувати навички
роботи з геометричним матеріалом;
розвивати пізнавальну
активність, правильне математичне мовлення; сприяти вихованню почуття
відповідальності за братів наших менших, за збереження краси навколишнього середовища.
Обладнання: аудіозаписи (снігопад, спів синички),
записи на дошці, сніжинки із завданнями,
прапорці для усного рахунку «Лижня», картки для роботи в групах.
І. Організаційний момент.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
ІІ. Постановка мети і завдань.
Ознайомлення з темою та правилами проведення
уроку-мандрівки.
-
Сьогодні я пропоную вам відправитися у незвичайну
мандрівку – мандрівку зимовими пригодами. Але , можливі і труднощі, бо треба
буде розв’язувати складні математичні
завдання. Чи готові працювати?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Гра « Засніжило» ( звучить мелодія « Снег» - фон)
Діти, які отримують з рук вчителя сніжинку, називають
написане на ній число і виконують усно завдання:
-
розкласти число на розрядні доданки;
-
збільшити на один десяток;
-
зменшити на один десяток.
( На сніжинках числа – 7, 86, 64, 3, 56, 67, 61,9, 16 )
-
Вийдіть до дошки ті, хто отримав двозначне число і станьте
зі своїми числами, розмістивши їх у порядку зростання (16, 56, 61, 64, 67, 86)
-
Що спільного?
2.Каліграфічна
хвилинка.
Прописати – 6*6*66*6*6* 66
ІV. Систематизація, узагальнення засвоєних знань, умінь та
навичок.
-
Ось засніжило. Мерщій на лижі!
1.«Лижня» ( розв’язати кругові приклади з записом
у зошити)
(Приклади
записані на різнокольорових прапорцях, що розміщені хаотично.
Діти
розв’язують приклад, записують на прапорці результат
і проводять
«лижню» до наступного приклада)
2. Геометричний матеріал
( Звучить спів синички )
- А що це ми
чуємо? Хто це просить допомоги? Чому? (
відповіді дітей)
Щоб допомогти пташкам треба зробити годівничку, а в цьому нам допоможуть деякі
розрахунки вправи №355 на
с.63
(зображення
повторюється на дошці )
( Робота в парах. Обчислення периметра
квадрата і найменшого трикутника – письмово з послідуючою перевіркою)
Фізкультхвилинка.
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже:
«Пострибай!»
Потім
просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали —
сіли,
Розігріли наше тіло.
Грудень місяць нагадав:
Час нам братися до
справ.
Сіли, дітки, всі
гарненько.
Спинки держимо
рівненько.
3. Групова
робота учнів .
-
Годівнички готові, але що ж туди покласти?
( ягідки калини,
насіння соняшника, несолене сало)
Діти отримують
картки з завданнями-прикладами, що записані:
-
На ягідках калини 21-7 13-8 45-7
-
На соняшнику 43-5 92-6 55-6
-
На шматочку сала 14-6 81-3 15-7
(Один
представник з ряду підходить по черзі до
кожного учня свого ряду, даючи йому можливість написати результат прикладу.
Більше правильних відповідей – більше гостинців для птахів)
Відповіді: 14,38,8;
5,86,78; 38,49,8.
-
Молодці! Пташок нагодували. І вони вам дарують спогади
про літо, про їхніх літніх друзів .
4. Робота над задачею №357
- Читання
задачі вчителем.
- Бесіда за
умовою задачі.(короткий запис на дошці)
- Це проста чи
складена задача?
- Спробуйте
скласти вираз до розв’язання , повідомити мені на вушко тихенько, щоб не
налякати пернатих.
(запис розв’язання в зошити з
коментуванням)
(17+6)-4=19(пт.), або 17-4+6=19(пт.)
V. Підсумок уроку.
Ось
і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.
За
роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!
Для оцінки роботи учнів на уроці заготовлено
сніжинки з буквами, з яких треба скласти
– Н А Й К Р А Щ І Д І Т И
(вчитель роздає
ці сніжинки протягом уроку, ставлячи зі зворотного боку оцінку, але звертає на
оцінку увагу тільки зараз)
Загальна оцінка діяльності класу.
VI. Домашнє завдання
С. 64 №358, 359
Перший урок 2015-2016 н.р. «Мій сонячний дім –
моя Україна»
Тема: Мій сонячний дім – моя Україна
Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.
Обладнання: стенд «Державні символи України», вишиванки, вишиті рушники, рослини-обереги ,малюнки, плакати.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1 Вересня.
Цей день незвичайний приходить до нас,
І всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
Бо трішки набридло вже відпочивати.
Що ж , Перше вересня – чарівний день!
Це перша пісня із шкільних пісень,
Що буде цілий рік дзвеніти
І закликати учнів вчити…
Право на освіту записано в Основному Законі нашої держави, який прийнято 28 червня 1996 року.
Ст. 53: Кожен має
право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.
2. Гра
«Країна мрій»
З якими поняттями асоціюється у вас слово «знання»?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель:
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша - солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься
… (Україна).
Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми,
що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди,
живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були
скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень,
вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна - це наша історія . Бо поки ми пам’ятаємо історію свого
народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.
Асоціативний
кущ «Україна» (з
записом на дошці)
«Що для кожного з вас Україна?»
( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).
2. В кожної людини є
своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
- Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи
скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу?
Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого.
Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
- Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони? Послухаємо
вірші:
Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.
Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
4. А що значить бути громадянином України?
(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).
- Чи вважаєте ви себе громадянами?
Повчання Володимира Мономаха дітям (з обговоренням)
Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.
Зміцнюй тіло й душу, просвітлюй розум.
Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.
Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.
Не давай сильним принижувати слабких.
Не залишай хворих, не забувай про бідних.
Не май гордині ані в розумі, ані в серці.
Пізнавши все добре, пам’ятай, а чого не знаєш – того навчайся.
Живи для Батьківщини та люби людство.
5. Робота в парах. Народні обереги
Мене навчила рідна мати
Звичаї рідні шанувати,
І рідну мову, й рідний спів.
І славну пам’ять прадідів.
У кожної пари стрічки паперу, на яких записано по одному твердженню з
переліку сімейних традицій і цінностей. Відібрати :
І група – «Сімейні традиції»
ІІ група – «Сімейні цінності».
·
Вишивання рушників, серветок, сорочок.
·
Принциповість у взаєминах.
·
Спільна праця батьків і дітей на присадибній ділянці.
·
Наслідування дітьми професії батьків, родинні династії.
·
Довірливе спілкування між батьками і дітьми.
·
Дбайливе ставлення кожного до своїх рідних.
·
Дотримання порядку в домі.
·
Взаємоповага членів сім’ї.
·
Справедливість у оцінюванні вчинків.
·
Шана померлим родичам.
·
Перехід родинних коштовностей з покоління в покоління.
·
Підтримання позитивних емоцій в сім’ї.
·
Відзначення днів народження членів родини.
·
Духовне вдосконалення.
·
Приготування страв національної кухні.
·
Використання у
святкові дні національного одягу.
6.З батьківської хати розпочинається пізнання світу.
Тут ми навчаємося цінувати хліб і сіль, поважати старших, шанувати
батька й матір, бути терплячими, чесними і роботящими. І куди б
ми не пішли від батьківського порогу, ніколи не забудемо рідну домівку.
Ми починаємось з любові, яку мережили батьки,
Вона у пісні колисковій, ішла стежками крізь роки.
Вона у хаті найтеплішій, де ми так швидко проросли,
Там, де земля за всіх рідніша, там, де нас рідні берегли.
Там, де чекають тато й ненька, там, де ялинка у дворі.
І завжди рано-пораненьку на них сідає дві зорі.
Сенкан «Батьківщина».(колективне складання вірша)
7.Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій,
мальовничій землі – Україні.
Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу
українського народу.
Пісні М.Вербицького «Щене вмерла України» судилося стати
національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).
Конституція – Основний Закон держави.
Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.
Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України –тризуб і синьо-жовтий прапор.
- Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить , яким воно буде.
- Гронування «Кольори прапора»:
Синій – вода, небо, волошки, незабудки …
Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …
Розсипанка
Х*Ч М*Л*Й Я, Н*В*Л*К*Й,
З*Т* Д*БР* ЗН*Ю,
Щ* КР*Й Р*Д*Н*Й
- УК*А*Н*,
Я Ї* К*Х*Ю.
Рослини-символи
До рослинних символів
відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці,любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.
Деревій – нескореність,
Ромашка – доброта і ніжність,
Калина – краса та дівоча врода,
Барвінок – життя,
Любисток – людська відданість,
Чорнобривці – врода,
Безсмертник – довголіття,
Незабудка – пам’ять,
Ружа – любов.
Вікторина «Моя Україна»
- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?
- Що означають кольори в українському прапорі?
- Яка найбільша річка України?
- Які моря омивають кордони нашої держави?
- Назвіть гори на території України.
ІV. Рефлексія
1 група
1 Вересня.
Цей день незвичайний приходить до нас,
І всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
Бо трішки набридло вже відпочивати.
Що ж , Перше вересня – чарівний день!
Це перша пісня із шкільних пісень,
Що буде цілий рік дзвеніти
І закликати учнів вчити…
Право на освіту записано в Основному Законі нашої держави, який прийнято 28 червня 1996 року.
Ст. 53: Кожен має
право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.
2 група
Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.
Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
3 група
Мене навчила рідна мати
Звичаї рідні шанувати,
І рідну мову, й рідний спів.
І славну пам’ять прадідів.
4 група
Ми починаємось з любові, яку мережили батьки,
Вона у пісні колисковій, ішла стежками крізь роки.
Вона у хаті найтеплішій, де ми так швидко проросли,
Там, де земля за всіх рідніша, там, де нас рідні берегли.
Там, де чекають тато й ненька, там, де ялинка у дворі.
І завжди рано-пораненьку на них сідає дві зорі.
5 група
Пісні М.Вербицького «Щене вмерла України» судилося стати
національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).
Конституція – Основний Закон держави.
Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.
Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми
маємо малий герб України –тризуб і синьо-жовтий прапор.
Комментариев нет:
Отправить комментарий